Et godt webdesign skaber gode muligheder for salg af produkter

Internettet er blevet et af de mest hotte steder at sælge produkter. Her er så mange muligheder, plads til så meget og så sparer det folkene i de fysiske butikker, fordi kunderne selv kan finde rundt online. Det har til gengæld også skabt et kæmpe marked, med rigtig mange udbydere, og så er det vigtigt, at man kan adskille sig fra de andre. Det gøres blandt andet gennem godt, gennemtænkt og genialt web design, der imødekommer kunderne og forfører dem med visuelle og tekniske elementer. Samlet set øger det købelysten, og så ruller det for din virksomhed.

Udnyt de besøgendes ønsker i dit webdesign

En vigtig del, når man arbejder med kommunikation og marketing er, at man tager udgangspunkt i de data man har, og bygger noget op ud fra det. Har du webshop eller lignende, vil du gerne have dit webdesign til at matche den adfærd, som dine kunder udviser, når de bevæger sig rundt på din side. Man skal selvfølgelig altid tage udgangspunkt i et eller andet, så få en dygtig webudvikler til at lave et forslag, men herefter skal du være nysgerrig. Du kan nemlig måle og følge brugernes tur rundt på siden, og ved at analysere på de tal, kan du få et billede af, hvordan dit webdesign virker og hvor der kunne optimeres på nogle elementer. Det er en altafgørende proces, og opdager du at de fleste kunder leder i højre side, er det selvfølgelig der, hvor du skal ændre i dit webdesign, så de essentielle og vigtige elementer, fremstår lige præcis der. Man kan selvfølgelig blive ved og ved, men første gang er vigtig, og derefter kan du lave små justeringer, så du hele tiden følger med den udvikling, som brugerne selv er med til at skabe online.

Godt webdesign forfører kunderne

Det kan lyde vildt, men har du lavet et godt webdesign, vil du også opleve at kunderne i højere grad køber mere, eller i hvert fald er mere tilfredse med de køb de laver. Det grunder i, at man som kunde ønsker mere end bare et produkt, men også en godkendt kundeoplevelse, når man besøger en online webshop. Derfor skal ens webdesign afspejle den enkelthed og åbne døren til kunderne, så de først og fremmest forstår sig på virksomhedens værdier, men heller ikke finder det svært, at nå frem til de vigtige produkter. Her kan teknologi bruges. Har du besøgt siden før, vil der formentlig ligge sig en cookie på din computer. Godt webdesign forsyner denne cookie med oplysninger om køn, og næste gang der kommer nogen, vil det være tøj målrettet det rette køn, som er til at finde. På den måde udnytter du de muligheder, som kunderne selv skaber, og lader det integrere i dit webdesign. Man kunne også helt overveje, at farverne skulle matche kønnet der besøger siden, men så kan det være smartere, at gå efter om man er logget ind eller ej, da det sikrer informationens validitet mere, end bare end cookie.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>